224 de materiale digitale educaționale au fost înscrise în concursul #Digitaliada, iar dintre acestea, juriul a selectat 9 câștigători. În cadrul concursului, au fost deschise trei secțiuni pentru înscrierea materialelor digitale – Aplicații, Conținut video și Proiecte didactice.
În cadrul fiecărei categorii au fost premiate trei materiale, valoarea totală a premiilor fiind de 8.000 Euro. Câștigătorii primesc echipamente digitale performante, astfel încât să-și susțină în continuare munca de dezvoltare și creare de conținut educațional digital.
“Multe dintre materialele premiate promovează sau dezvoltă activități de învățare propuse în noile programe școlare și vizează în mod direct competențe specifice profilului de formare. Am convingerea că aceasta este calea prin care un profesor inovativ demonstrează că disciplina pe care o predă este un mijloc, și nu un simplu scop în sine – iar mijloacele de învățare digitale nu fac excepție”, a declarat Ciprian Fartușnic, cercetător științific principal, Institutul de Științe ale Educației.
#Digitaliada este un concurs care încurajează crearea de materiale digitale cu conținut original și open source, utile procesului de învățare. Concursul de materiale digitale este organizat în cadrul Digitaliada, proiect de educație digitală al Fundației Orange și se adresează în principal cadrelor didactice din orice școală din România, dar și persoanelor de peste 14 ani interesate să creeze și să distribuie publicului larg materiale didactice în format digital, ce pot fi folosite în predarea oricărei discipline școlare din ciclul gimnazial.
Câștigătorii concursului #Digitaliada, ediția a III-a:
SECȚIUNEA APLICAȚII
- Premiul I – Radu Olteanu, publicitar din București, cu un proiect educațional interactiv Acum 100 de ani, prima platformă de Visual History din România ce urmărește să faciliteze înțelegerea perioadei Primului Război Mondial și a Marii Uniri într-o manieră digitală.
- Premiul II – Iulian Dinu,fotograf și videograf din județul Prahova, cu proiectul România altfel. Materialul reprezintă cel mai complex tur virtual realizat în România și conține diverse aplicații, fiind inclusiv compatibil VR.
- Premiul al III-lea – Aurora Dumitrescu, profesor de geografie la Colegiul Economic “Virgil Madgearu” din Târgu-Jiu, județul Gorj, cu aplicația Călătorie virtuală în Europa. Materialul este o pagină web care prezintă, cu ajutorul imaginilor, peisajele naturale, antropice și culturale din Europa și conține, inclusiv, teste de evaluare.
SECȚIUNEA CONȚINUT VIDEO
- Premiul I – Mircea Morar, profesor de fizică și matematică la Școala Gimnazială “Mihail Sadoveanu” din Întorsura Buzăului, județul Covasna, cu materialul video Refracția luminii. Filmele prezintă într-un format accesibil și atractiv fenomenul de refracție a luminii, conținând animații și reprezentări grafice.
- Premiul II – Gabriela Anton, designer instrucțional din județul Galați, cu mininarațiunea vizuală Ce e substantivul?. Materialul reprezintă o abordare contextualizată a lecției de predare-învățare a acestei părți de vorbire și îl are ca sprijin pe prietenul Burunducel.
- Premiul III – Carina Avram, profesor de biologie la Colegiul Tehnic de Industrie Alimentară „Terezianum”, județul Sibiu, cu animația Inima și circulația sângelui. Materialul video prezintă o scurtă istorie a inimii și alcătuirea acesteia.
SECȚIUNEA PROIECTE DIDACTICE
- Premiul I – Gabriela Neculcea, profesor de matematică și T.I.C la Școala Gimnazială Miron Costin și Școala Gimnazială Nr. 10, județul Bacău, pentru proiectul didactic Alice 3 – Tehnici de deplasare. Proiectul are scopul de a familiariza elevii cu utilizarea mediului grafic interactiv Alice 3 pentru exersarea algoritmilor.
- Premiul II – Dan Matei, profesor de istorie și geografie la Școală Gimnazială Pui, județul Hunedoara, cu proiectul didactic în limba engleză Globalization, National and European Identity. Materialul reprezintă un scenariu didactic menit să familiarizeze elevii cu fenomene precum globalizarea, identitatea națională și europeană, diversitatea culturală.
- Premiul III – Dorina Cojocaru, profesor de Limba și literatura română la Liceul Teoretic „Sfânta Maria” și Școala Gimnazială Nr. 26, județul Galați, cu proiectul didactic Poveste de iarnă. Demersul didactic constă în utilizarea tehnologiilor Web 2.0 (Google Docs și Padlet) în cadrul orei de Limba și literatura română, pentru a realiza împreună cu elevii o poveste colaborativă de iarnă. (A.D.).